Bezpieczny Kanał Sygnalisty

Witamy na naszym kanale zgłaszania nieprawidłowości.
Zachęcamy do zgłaszania wszelkich podejrzanych i rzeczywistych nieprawidłowości. Gwarantujemy pełną anonimowość i poufność podczas całego procesu.

Prześlij zgłoszenie Skrzynka sygnalisty

Jakie naruszenia należy zgłaszać?

Przedmiotem Zgłoszenia może być każde działanie lub zaniechanie niezgodne z prawem lub mające na celu obejście prawa dotyczące:

  • korupcji;
  • zamówień publicznych;
  • usług, produktów i rynków finansowych;
  • przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu;
  • bezpieczeństwa produktów i ich zgodności z wymogami;
  • bezpieczeństwa transportu;
  • ochrony środowiska;
  • ochrony radiologicznej i bezpieczeństwa jądrowego;
  • bezpieczeństwa żywności i pasz;
  • zdrowia i dobrostanu zwierząt;
  • zdrowia publicznego;
  • ochrony konsumentów;
  • ochrony prywatności i danych osobowych;
  • bezpieczeństwa sieci i systemów teleinformatycznych;
  • interesów finansowych Skarbu Państwa Rzeczypospolitej Polskiej, jednostki samorządu terytorialnego oraz Unii Europejskiej;
  • rynku wewnętrznego Unii Europejskiej, w tym publicznoprawnych zasad konkurencji i pomocy państwa oraz opodatkowania osób prawnych;
  • konstytucyjnych wolności i praw człowieka i obywatela - w stosunkach jednostki z organami władzy publicznej i niezwiązane z dziedzinami wskazanymi w lit. a-p powyżej.
  • działania lub zaniechania, które zmierzają do zatajenia któregokolwiek z naruszeń wymienionych wyżej.

O czym musisz pamiętać podczas zgłaszania naruszeń?

  • Pamiętaj, dobrą praktyką jest by nie dokonywać zgłoszenia na sprzęcie informatycznym udostępnionym przez pracodawcę.
  • W trakcie dodawania zgłoszenia zalecane jest używanie trybu prywatnego przeglądarki.
  • Wysyłasz zgłoszenie poufnie i bezpiecznie. Twoje zgłoszenie jest szyfrowane, a wszelkie metadane z załączników są usuwane.
  • Treść zgłoszenia będzie dostępna tylko dla osób upoważnionych do obsługi zgłoszeń, które są zobowiązane do zachowania całkowitej poufności.
  • Twoje dane kontaktowe to nie jedyny sposób utrzymania komunikacji z organizacją. Po wysłaniu zgłoszenia dostaniesz ID zgłoszenia i hasło do skrzynki korespondencyjnej, dzięki której sprawdzisz status zgłoszenia.
  • Nie podawaj danych innych osób, jeżeli nie jest to konieczne.

Jak chronimy Twoją tożsamość i treść zgłoszenia?

Anonimizacja źródła kontaktu Sygnalisty.

Kontakt Sygnalisty z serwerem Systemu jest anonimowy. Serwer systemu jest tak skonfigurowany, by z jednej strony nie tworzył logów kontaktów (nie rejestrował danych o transmisjach do niego), a z drugiej strony anonimizował przekazywane przez Sygnalistę dane (usuwał informacje identyfikujące nadawcę). Nie ma możliwości dotarcia do danych osobowych lub lokacyjnych Sygnalisty także do numeru IP jego komputera, smartfona.

Bezpieczeństwo treści zgłoszenia.

System zapewnia dodatkowe szyfrowanie treści zgłoszenia na urządzeniu (przeglądarce) Sygnalisty w sposób dostępny do odczytu tylko dla wyznaczonego w urzędzie Operatora. Na serwer przekazywane jest zgłoszenie w postaci zaszyfrowanej, z przypisanym do niego identyfikatorem i nadanym hasłem. Nie ma możliwości odczytu zgłoszenia na serwerze. Serwer nie realizuje żadnych operacji szyfrowania lub deszyfrowania zgłoszeń.

Możliwość kontaktu zwrotnego.

W momencie wysłania zgłoszenia Sygnalista otrzymuje od Systemu identyfikator zgłoszenia oraz wygenerowane dla niego hasło. Za ich pomocą może odczytywać na serwisie zwrotne odpowiedzi od Operatora, związane ze swoim zgłoszeniem.